zondag 10 december 2017

CURSUS NIEUWZUID. de VORMGEVING

Roeleke, ik heb nu 12 hoofdstukken "geanalyseerd" en heb de plekken aangegeven waar om een "side-step" te maken. Deze verbreding zal in het begin intensief zijn, later teruglopen. Ter voorbereiding op de cursus zouden we een cursusmap opstellen met een plattegrond van Rome, een plattegrond van Jerusalem en van Vaticaanstad, voorbeelden van kunst/monumenten in Jerusalem en het Vaticaan. Wat ik bijvoorbeeld op het bord schrijf, zijn trefwoorden voor zelfstudie/eigen onderzoek. Ik heb Bagdad leren kennen. Hij is moslim. Hij zou wel mee willen werken aan de cursus voor uitleg van Islamitische insteek en de Koran. Er zouden een aantal hoofdstukken kunnen worden voorgelezen bijvoorbeeld over de Tempelieren, waarna uitleg en huiswerk volgen. Ik hoop op deze manier dat de cursisten Rome en Jeruzalem gaan beleven en er zich thuis gaan voelen. Wellicht een thematische reis naar Jeruzalem (by bus).


Ik wil dit een keer als proef op je loslaten, inclusief huiswerk. Anderen Wim bijvoorbeeld, prima. Je weet me te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten